Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

ANALÝZA ZÁKLADNÍCH ŠKOL ODHALILA VÁŽNÉ NEDOSTATKY

Jeseník - Letošní analýza ZŠ Jeseník je v zásadě prvním takto komplexním materiálem, který se fungování ZŠ Jeseník věnuje. “Pracoviště byla spojena do jedné školy v roce 2006 a od té doby neproběhlo nějaké větší zhodnocení modelu 3 v 1. Na ZŠ Jeseník jsme navíc řešili různé problémy a požadavky rodičů na to, co by mohlo být ve škole. Zaznamenali jsme také odliv žáků v tom smyslů, že žáci odcházejí z Jeseníků do okolních škol. Zajímalo mě, proč se tak děje,” vysvětluje motivaci města k zadání analýzy místostarostka Zdeňka Blišťanová. Analýza byla svěřena externí firmě, jejíž pracovníci strávili v průběhu letošního jara týden na ZŠ Jeseník a vedli rozhovory s pedagogy, vedením školy i zástupci zřizovatele. Výstupy
ANALÝZA ZÁKLADNÍCH ŠKOL ODHALILA VÁŽNÉ NEDOSTATKY
Jeseník - Letošní analýza ZŠ Jeseník je v zásadě prvním takto komplexním materiálem, který se fungování ZŠ Jeseník věnuje. “Pracoviště byla spojena do jedné školy v roce 2006 a od té doby neproběhlo nějaké větší zhodnocení modelu 3 v 1. Na ZŠ Jeseník jsme navíc řešili různé problémy a požadavky rodičů na to, co by mohlo být ve škole. Zaznamenali jsme také odliv žáků v tom smyslů, že žáci odcházejí z Jeseníků do okolních škol. Zajímalo mě, proč se tak děje,” vysvětluje motivaci města k zadání analýzy místostarostka Zdeňka Blišťanová. Analýza byla svěřena externí firmě, jejíž pracovníci strávili v průběhu letošního jara týden na ZŠ Jeseník a vedli rozhovory s pedagogy, vedením školy i zástupci zřizovatele. Výstupy analýzy s doporučeními dalšího postupu v minulém týdnu obdrželi všichni pedagogičtí pracovníci školy.
Z analýzy vyplývá především to, že sloučení tří pracovišť pod hlavičkou jedné školy bylo špatným krokem. Ukazuje se, že po více než deseti letech jsou pracoviště stále vnímána jako odlišné školy. Dítě, které na ZŠ Jeseník končí první stupeň, leckdy nevnímá kontinuitu v tom smyslu, že by na ZŠ Jeseník muselo pokračovat – ostatně proč taky, když nenabízí možnost vystudovat od 1. - 9. třídy v jedné budově. Sloučení pod jednu školu navíc potlačilo konkurenční prostředí v Jeseníku, což vyústilo v to, že jesenická pracoviště se zrovna nepředhánějí se speciálními nabídkami, které by zaujaly rodiče či přímo děti. Samotní pedagogové s tím přitom dle analýzy nemají až tolik co do činění. “Nejvíce doporučení se týká vedení školy. Musíme si uvědomit, že být ředitelem a mít pod sebou 660 žáků na třech budovách je obrovský manažerský úkol,” dodává Blišťanová.
Je potřeba také zlepšit komunikaci mezi pracovišti, posílit setkávání a více definovat dlouhodobou strategii a vizi školy.
Analýza nabídla také alternativy vůči stávajícímu modelu 3 v 1, na němž se musí začít intenzivně pracovat. Doporučovala buď vznik dvou samostatných základních škol poskytujících vzdělání od 1. - 9. stupně, nebo stavbu zbrusu nové budovy “na zelené louce”. Učitelé sami se ovšem vyjádřili v tom smyslu, že další rapidní změny v krátkém časovém horizontu nechtějí, zatím to tedy vypadá, že se bude pracovat na zlepšení stávající organizace.
Nad tím, která z navrhovaných doporučení se budou realizovat a v jakém časovém horizontu, budou diskutovat autoři analýzy s vedením školy, zástupci pedagogického sboru a zástupci zřizovatele – a to ještě před koncem prázdnin, 31. 8. “Na všech těch budovách pracují učitelé, kteří tomu dávají maximum a mají výborné výsledky. Zaslouží si, aby jejich práce byla náležitě doceněna a náležitě prezentována,” uzavírá téma místostarostka Zdeňka Blišťanová.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz