Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Hledá nová radnice problémy tam, kde nejsou, nebo se chystá další past na řidiče?

Jeseník – Na tiskové konferenci úřadu s tím přišel místostarosta města Václav Urban. Podle něj je třeba zklidnit dopravu na průtahu městem v úseku od starého rejvízského mostu pro kruhový objezd. V tomto úseku jsou dva přechody pro chodce – na konci ulice 28. října a u Penny marketu, které průtah zklidňují samy o sobě. Důvodem má být bezpečnost dětí navštěvujících ZŠ Nábřežní a celkové “zklidnění”průtahu. Podle Urbana zvažuje město úsekové nebo stacionární měření rychlosti. Úsekové měření by mělo vyjít na cca 1,5 mil. Kč a není ještě rozhodnuto, zda si je město koupí či pronajme. A pokud pronajme, tak zda za paušální nebo procentuální částku. Při úsekovém měření vypočítá zařízení střední rychlost, tedy
Hledá nová radnice problémy tam, kde nejsou, nebo se chystá další past na řidiče?
Jeseník – Na tiskové konferenci úřadu s tím přišel místostarosta města Václav Urban. Podle něj je třeba zklidnit dopravu na průtahu městem v úseku od starého rejvízského mostu pro kruhový objezd. V tomto úseku jsou dva přechody pro chodce – na konci ulice 28. října a u Penny marketu, které průtah zklidňují samy o sobě. Důvodem má být bezpečnost dětí navštěvujících ZŠ Nábřežní a celkové “zklidnění”průtahu.
Podle Urbana zvažuje město úsekové nebo stacionární měření rychlosti. Úsekové měření by mělo vyjít na cca 1,5 mil. Kč a není ještě rozhodnuto, zda si je město koupí či pronajme. A pokud pronajme, tak zda za paušální nebo procentuální částku. Při úsekovém měření vypočítá zařízení střední rychlost, tedy na začátku a na konci měřeného úseku. Auta, která zamíří do centra ulicí 28. října, z měření vyklouznou.
Čidla na měření rychlosti by měla být umístěna přímo ve vozovce, příliš rychlá auta se dočkají vyfocení a pokuty. Náklady na pořízení a provoz by se měly hradit z vybraných pokut. „Co se týče pokut, mělo by to vyjít minimálně šul nul,“ řekl Urban. Podle něj o tom místní budou vědět, takže pokuty budou platit hlavně ti přespolní a zahraniční řidiči, kteří tak budou mít na Jeseník pěknou vzpomínku. Zmínil zkušenosti města Kopřivnice, kde u polských řidičů úspěšně vymáhají až 80% pokut. „Záměr města není takový, že by to měla být výdělečná činnost,“ řekl závěrem.
Jeseničtí „dopraváci“ se přiklánějí k úsekovému měření, protože je to údajně pro řidiče spravedlivější. Materiály půjdou do dopravní komise, dále na jednání městské rady a městského zastupitelstva. Zkušební provoz by měl začít v polovině roku. Zvýšená aktivita města Jeseník v poslední době při nastolování dopravních problémů i pseudoproblémů města už asi není náhoda.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz