Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Jiný pohled

V první řadě je nutné upřesnit, na jakou vzdálenost bude vozidlo jezdit. Podívejme se na tuto službu, jak by mohla fungovat při odhadované ceně cca 18 Kč za km s vozidlem do osmi cestujících, tedy na běžný ŘP. První možnost je Radio Taxi, tedy na zavolání, kdy vyjíždí jedno z vozidel firmy, podle počtu cestujících.  Není-li klient ze seniorů, jede jako běžná služba. V takovém případě by mělo být město naprosto vstřícné k provozovateli a snažit se společně o tuto službu. Řidič si hlídá vytížení vozidla, město doplatí případné ztráty delšími dobami čekání a jinými zdrženími během dne.  Další možnost, a dá se věřit, že dokonalejší, je využití služeb Charity. V Jeseníku je vozidlo pro osm lidí používáno pro svoz postižených
Jiný pohled
V první řadě je nutné upřesnit, na jakou vzdálenost bude vozidlo jezdit. Podívejme se na tuto službu, jak by mohla fungovat při odhadované ceně cca 18 Kč za km s vozidlem do osmi cestujících, tedy na běžný ŘP.
První možnost je Radio Taxi, tedy na zavolání, kdy vyjíždí jedno z vozidel firmy, podle počtu cestujících.  Není-li klient ze seniorů, jede jako běžná služba. V takovém případě by mělo být město naprosto vstřícné k provozovateli a snažit se společně o tuto službu. Řidič si hlídá vytížení vozidla, město doplatí případné ztráty delšími dobami čekání a jinými zdrženími během dne. 
Další možnost, a dá se věřit, že dokonalejší, je využití služeb Charity. V Jeseníku je vozidlo pro osm lidí používáno pro svoz postižených osob do denního zařízení, následně je využíváno k rozvozu do domovů. Je tedy vozidlo, je řidič, je to služba pro občany s omezením. Řada jízd je k lékaři, tam se využívá i doprovod zdravotní sestry z Charity a pomoc při cestě a naložení. Propojení zařízení je tu i dnes na několika místech v okolí Jeseníku i Javorníku. Charita by podle mne tuto službu ochotně dělala. Když by doprava byla dotována tak, jak se s tím určitě počítá ve stávajícím návrhu. Navíc, spousta lidí sestry zná, umí jim pomáhat. Bude to zvládat řidič z TSJ?
Dokončení na straně 2
Jiný pohled
Dokončení z titulní strany
Třetí a poslední možností je využití dobrovolných hasičů v některých obcích, vždy však rozdělených na celý bývalý okres a okolí. Dodávková vozidla mají, mají i vozidla osobní, jsou součástí záchranného sboru. Nějaký řidič by se vždy našel, možnost kombinace s využitím jako záchranář pro případy nutných zásahů, vždy by byl někde na trase, kde by byl využit. Máme nezaměstnané řidiče, šlo by o prospěšnou práci s možností dotace z ÚP. Hasiči by si rádi přivydělali na činnost jednotky - jak mzdou řidiče pro svého kolegu, tak provozováním služby. Nevěřím, že by hasiči nepomohli, kdyby je někdo oslovil a zaručil jim návratnost nákladů a mzdu řidiče. Ze zmíněných 18 Kč za km by to určitě službu s doplatkem klienta udrželo při životě.  Místo dohadování na zastupitelstvu by se měli spojit Charita, zástupci hasičských jednotek, zmíněné TSJ a pracovník města, který toto má ve svých povinnostech. Nikdo z této služby nezbohatne, na to však jsme my na Jesenicku zvyklí.  A obyvatelé vesnic by to jistě přivítali. (redakčně kráceno)

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz