Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Maďaři železnici včas neopraví. Kdy bude hotovo?

Okres - Důvodem pro vypovězení smlouvy byla dle SŽDC neschopnost firmy dokončit práce na rekonstrukci trati v termínu. Již dřívější kontroly vzbuzovaly pádné obavy, zda na stavbě probíhá vše v takovém tempu, jak má. Klement/A-híd však ujišťovaly SŽDC, že stavba bude dokončena v termínu. Teprve nyní oficiálně přiznala zadavateli veřejné zakázky, že ve výstavbě není schopna pokračovat a stavbu v termínu nedokončí. Dle informací, které 17. 9. přinesla MF Dnes, nemá firma zajištěné subdodavatele na tak zásadní součásti stavby, jako je zabezpečovací zařízení nebo samotné železniční pražce. Také obyvatelé bydlící v okolí trati se již dříve podivovali, že práce začínají s až měsíčním zpožděním a probíhají
Maďaři železnici včas neopraví. Kdy bude hotovo?
Okres - Důvodem pro vypovězení smlouvy byla dle SŽDC neschopnost firmy dokončit práce na rekonstrukci trati v termínu. Již dřívější kontroly vzbuzovaly pádné obavy, zda na stavbě probíhá vše v takovém tempu, jak má. Klement/A-híd však ujišťovaly SŽDC, že stavba bude dokončena v termínu. Teprve nyní oficiálně přiznala zadavateli veřejné zakázky, že ve výstavbě není schopna pokračovat a stavbu v termínu nedokončí. Dle informací, které 17. 9. přinesla MF Dnes, nemá firma zajištěné subdodavatele na tak zásadní součásti stavby, jako je zabezpečovací zařízení nebo samotné železniční pražce. Také obyvatelé bydlící v okolí trati se již dříve podivovali, že práce začínají s až měsíčním zpožděním a probíhají velice sporadicky. Tato komplikace znamená pro všechny zainteresované nepříjemné problémy.
Firmy, které se stavbami na českých železnicích měly nulové zkušenosti a zakázku vysoutěžily na základě nejnižší nabídkové ceny, se vystavují velkému riziku vysokých smluvních sankcí.
Správa železniční dopravní cesty musí připravit nové výběrové řízení a pokusit se vybrat spolehlivějšího dodavatele, který stavbu dokončí v co nejoptimálnější kombinaci rychlosti a kvality prací. Přítomna je také hrozba vracení části či celé dotace, pokud se nepovede ji v konkrétním termínu prostavět. Českým drahám vznikají další náklady na zajištění náhradní autobusové dopravy a cestující nadále musí využívat jiný a obecně méně komfortní dopravní prostředek, než jaký by chtěli.
Modernizace trati mezi Šumperkem a Jeseníkem má spočívat ve výměně kolejí, výstavbě nových nástupišť či umístění nového zabezpečovacího zařízení. Rychlost by se na některých úsecích měla zvednout až na 100 km/h a jediná železniční spojnice Jesenicka se zbytkem Olomouckého kraje se měla stát průjezdnější, atraktivnější a rychlejší.
Nyní je osud modernizace značně nejistý a termín dokončení vyloženě ve hvězdách. Alespoň jedna dobrá zpráva pro místní cestující i turisty – v zimním období od 11. 12. 2015 bude provoz na železniční trati obnoven. SŽDC se během zimy bude snažit vysoutěžit dodavatele, který nebude úplně k ničemu.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz