Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Vlaky do Zábřeha zrychlí...o dvě minuty

Dlouhotrvající renovace železniční trati č. 292 se konečně chýlí k definitivnímu konci a cestující z Jeseníku směrem na Šumperk či Zábřeh na Moravě budou konečně jezdit vlakem bez nutnosti využívat služeb náhradní autobusové dopravy. Takřka dvoumiliardová zakázka byla de facto kompletní renovací železnice – mezi Lipovou-lázněmi a Jindřichovem na Moravě došlo k výměně kolejí včetně štěrkového lůžka, zásadní renovací prošla nástupiště na mnoha stanicích (včetně Jeseníku a Hanušovic), byla instalována nová řídící a zabezpečovací zařízení či opravovány přejezdy, mosty a propustky. Přes fakt, že na některých úsecích mohou nově jezdit vlaky rychlostí až 100 km/h, cestující při pohledu na hodinky téměř
Vlaky do Zábřeha zrychlí...o dvě minuty
Dlouhotrvající renovace železniční trati č. 292 se konečně chýlí k definitivnímu konci a cestující z Jeseníku směrem na Šumperk či Zábřeh na Moravě budou konečně jezdit vlakem bez nutnosti využívat služeb náhradní autobusové dopravy. Takřka dvoumiliardová zakázka byla de facto kompletní renovací železnice – mezi Lipovou-lázněmi a Jindřichovem na Moravě došlo k výměně kolejí včetně štěrkového lůžka, zásadní renovací prošla nástupiště na mnoha stanicích (včetně Jeseníku a Hanušovic), byla instalována nová řídící a zabezpečovací zařízení či opravovány přejezdy, mosty a propustky.
Přes fakt, že na některých úsecích mohou nově jezdit vlaky rychlostí až 100 km/h, cestující při pohledu na hodinky téměř nepoznají rozdíl. Na 66 km dlouhé trati z Jeseníku do Zábřehu na Moravě ušetří sotva dvě minuty – aktuální jízdní řád hovoří o délce cesty 1 hodina 32 minut, dle nového jízdního řádu platného po rekonstrukci bude cesta činit rovnou hodinu a půl. Při cestování z Jeseníku do Šumperka zůstává dokonce vše při starém – přímý železniční spoj (Os 3612) vás do Šumperka dopraví za 1 hodinu 44 minut.
Je jasné, že vzhledem k terénu, jakým je trať vedena a absenci elektrifikace se zázraky čekat nedaly, výsledná časová úspora přesto nenaplnila očekávání a prognózy před zahájením stavby.
Rozuzlení má také spor s původním dodavatelem stavby, česko-maďarským konsorciem Klement A-Híd. Právě neschopnost dané firmy řádně zahájit stavbu v roce 2015 měla za následek, že se rekonstrukce soutěžila znovu a cestující jezdili autobusy celé dvě sezóny. Vyměřené penále ve výši 59 milionů Kč splatí Správě železniční dopravní cesty formou dodávek materiálu na stavby železnic (např. kolejnic). SŽDC tímto považuje spor za vyřešený.
Snad se jedná o poslední tečku za stavbou, které cestujícím z Jesenicka komplikovala život déle, než bylo záhodno.
Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz