Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

ŽIJÍ MEZI NÁMI - Nika Liberdová a Klára Drgáčová

Nika Liberdová a Klára Drgáčová stojí za scénářem a režií muzikálu Holendry, který odhaluje citlivé okamžiky jesenického pohraničí. Okres -  Zejména starší generace si často stěžuje, že mladí „čumí“ jen do mobilu a nic nedělají. Možná na tom trochu pravdy je, ale rozhodně nelze generalizovat. Alespoň ne na Jesenicku, kde spousta mladých lidí je aktivně zapojena do společenského života. Namátkou lze jmenovat např. Martinu Seidlerovou a spolek Sudeticus, Lukáše Abta a jeho aktivity kolem jesenických pramenů a našla by se bezpochyby dlouhá řada dalších. Mezi ně patří i dvě protagonistky divadelního souboru při neziskové organizaci Eduart – Nika Liberdová a Klára Drgáčová, která jsou podepsány pod
I takové emoce mohou vyvolat otázky Jesenického týdeníku aneb Nika Liberdová a Klára Drgáčová během rozhovoru do rubriky Žijí mezi námi.

Nika Liberdová a Klára Drgáčová stojí za scénářem a režií muzikálu Holendry, který odhaluje citlivé okamžiky jesenického pohraničí.

Okres -  Zejména starší generace si často stěžuje, že mladí „čumí“ jen do mobilu a nic nedělají. Možná na tom trochu pravdy je, ale rozhodně nelze generalizovat. Alespoň ne na Jesenicku, kde spousta mladých lidí je aktivně zapojena do společenského života. Namátkou lze jmenovat např. Martinu Seidlerovou a spolek Sudeticus, Lukáše Abta a jeho aktivity kolem jesenických pramenů a našla by se bezpochyby dlouhá řada dalších. Mezi ně patří i dvě protagonistky divadelního souboru při neziskové organizaci Eduart – Nika Liberdová a Klára Drgáčová, která jsou podepsány pod scénářem a režií úspěšného muzikálu Holendry, který se dotýká citlivé situace na Jesenicku v letech 1938 – 1946. Jesenický týdeník se za nimi vypravil s několika otázkami, a protože se obě v odpovědích vzájemně doplňovaly, berte jejich vyjádření jako bezvadně ladící dvojhlas.

Co vás přivedlo k myšlence založit divadelní soubor?

V loňském roce jsme se podíleli na projektu Michaely Rotterové Rebelové, který spojoval vše, co nás baví - hudbu, tanec, zpěv a divadlo. Vzhledem k tomu, že realizace byla velmi náročná - Michaela a někteří členové představení dojížděli až z Brna na každou zkoušku - rozhodli jsme se v tomto žánru pokračovat samy a sdružit co nejvíce místních lidí, ve kterých vidíme velký potenciál. Muzikál je nám blízký také z toho důvodu, že jsme spolu od předškolního věku navštěvovali hudební i taneční školu a také dramatický kroužek.

Jak jste se dali dohromady a dá se dnes vůbec dělat ochotnické divadlo? Není třeba nedostatek představitelů mužských rolí?

Oslovily jsme naše kamarády a známé a ti udělali to samé. Nevěděli jsme, kolik se nás ustálí a jak to celé bude fungovat, takže jsme tento první rok braly opravdu jako zkušební. Ochotnické divadlo se v dnešní době určitě dělat dá, ze začátku sice nebylo lehké dát soubor dohromady vzhledem k vytížení jeho členů, nebo spíše členek (smích), neboť značnou část našeho souboru tvoří maminky malých dětí, nicméně si myslíme, že pokud se vybere zajímavé téma a žánr, vždy se někdo najde. S mužským obsazením bývá problém, ale vidíme velký potenciál v dospívajících, a to nejen z našeho souboru.

Byly Holendry vaším prvním autorským počinem? Představuje poměrně kontroverzní téma ze složité doby, navíc z kraje, k němuž každý zdejší divák přistupuje optikou vlastního vnímání.

Holendry jsou naše první hra a umělecká spolupráce vůbec - rozhodly jsme se zaměřit na témata, které se přímo týkají našeho kraje a lidí v něm, ať už v historii či v současnosti. Tato nedávná historie se nás neustále dotýká, chtěly jsme její problematiku přiblížit i mladým lidem. Na Holendry konkrétně nás přivedl Dominik Liberda, který na toto téma pořádal před lety tábor pro mládež z Brna - klíčová část tábora se odehrála právě na této zaniklé osadě.

Jaké máte plány do budoucna?

Chtěli bychom zvoleným směrem jít i nadále, vybírat si místní témata a zpracovávat je. V hlavě máme již konkrétní dobu i příběh. Uvidíme také, zda se náš soubor rozšíří a s jak náročnými tématy bude možné pracovat.


(pm)

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz