Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Zvláštní překvapení

Zaznamenáváme to i na stránkách našeho listu. Překvapivý příklon jesenické ČSSD k výstavbě tunelu pod Červenohorským sedlem zaskočil nejen naši redakci, ale především levicově a ekologicky orientované příznivce této strany. A možná i další. ČSSD jakoby si řekla, že když se objevila na scéně Strana zelených, tak přestanou papouškovat ekologická témata a půjdou tvrdě do vyslyšení “potřeb” obyvatel, kterým je Sedlo na obtíž a kteří touží po placení mýtného a kamionové dopravě. Možná to je předzvěst budoucí spolupráce, kdy se ČSSD bude starat o “ekonomiku” a ve stejné vládě Zelení o “ekologii”. Kdo ví, kdo vlastně zařídil onen první veřejný průzkum volebních preferencí, na jehož základě byla posvěcena volitelnost
Slovan bude zakonzervován
Zaznamenáváme to i na stránkách našeho listu. Překvapivý příklon jesenické ČSSD k výstavbě tunelu pod Červenohorským sedlem zaskočil nejen naši redakci, ale především levicově a ekologicky orientované příznivce této strany. A možná i další. ČSSD jakoby si řekla, že když se objevila na scéně Strana zelených, tak přestanou papouškovat ekologická témata a půjdou tvrdě do vyslyšení “potřeb” obyvatel, kterým je Sedlo na obtíž a kteří touží po placení mýtného a kamionové dopravě. Možná to je předzvěst budoucí spolupráce, kdy se ČSSD bude starat o “ekonomiku” a ve stejné vládě Zelení o “ekologii”. Kdo ví, kdo vlastně zařídil onen první veřejný průzkum volebních preferencí, na jehož základě byla posvěcena volitelnost Zelených...V příštím čísle JT zveřejníme dopis předsedy Sojky, který se tunelem coby předvolebním tématem jesenické ČSSD podrobně zaobírá.
Aby laskavý čtenář věděl, na čem je, já osobně nejsem příznivcem tunelu. Ale to na celé věci nic nemění. Myslím si, že je to o penězích a korytech. Občan či podnikatel leží trochu mimo. Podle mého názoru stačí pořádně opravit stávající silnice a hlavně je řádně udržovat, což se při zimní údržběneděje a silnice dostává každým rokem stále více zabrat. Nedovedu si představit tu ohromnou hromadu peněz na tunel a na další obchvaty obcí kvůli pár tisícům voličů, případně desítkám podnikatelů. A to za situace, kdy současná vláda nevytváří ekonomický přebytek, ale zadlužuje nás a vysává stále více. Kolik že těch občanů a podnikatelů tady bude dejme tomu za deset let, když bude “vládnutí” pokračovat v současném duchu? Kdyby radši vláda zařídila otevřenou obchodní hranici do Polska. Ta se snad ale přece jen jednou otevře a určitě to bude dřív, než kdyby teď hned začaly práce na tunelu. Evidentní dopravní handicap našich firem ve vztahu k vnitrozemí by se dal řešit třebas daňovými úlevami, které by stát nic nestály a rozvoji podnikání na Jesenicku by určitě napomohly. Místo toho platíme víc za prodražené zboží, topení i elektrickou energii či neudržované silnice. Systémová a hlavně rychlá řešení však nejsou na pořadu dne. Důležité je vydělat balík stůj co stůj a za každou cenu.
Jsem přesvědčen, že tunel pod Sedlem pro nás žádný balík nepřinese. Musíme se jednoduše smířit s tím, že jsme byli chudí a chudí ve vztahu k českému vnitrozemí zůstaneme. Směrem na sever to však může být jiné, jak naznačuje Radek Adamec na třetí straně tohoto vydání. Bohužel chudým zůstává v současném systému vládnutí jen naděje a tvrdá práce bez byrokratických překážek. A ta se v našem regionu, kde je tolik nezaměstnaných, evidentně nevyplácí. A tak hloupým chudým nakonec zůstanou jen předvolební sliby. A dobře nám tak.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Chaos v Kontře pokus

Anketa

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Zakopcem.cz